پیرمردی اسبی داشت و با آن اسب زمینش را شخم میزد.
روزی آن اسب از دست پیرمرد فرار کرد و در صحرا گم شد.
همسایگان برای ابراز همدردی با پیرمرد، به نزد او آمدند و گفتند:
عجب بد شانسیای آوردی
پیرمرد جواب داد: بد شانسی؟ خوش شانسی؟ کسی چه میداند؟
چندی بعد اسب پیرمرد به همراه چند اسب وحشی دیگر
به خانهی پیرمرد بازگشت.
اینبار همسایگان با خوشحالی به او گفتند: عجب خوش شانسیای
آوردی!
اما پیرمرد جواب داد: خوش شانسی؟ بد شانسی؟ کسی چه میداند؟
بعد از مدتی پسر جوان پیرمرد در حالی که سعی میکرد یکی از آن
اسبهای وحشی را رام کند از روی اسب به زمین خورد و پایش شکست.
باز همسایگان گفتند: “عجب بد شانسیای آوردی!” و اینبار هم پیرمرد
جواب داد: “بد شانسی؟ خوش شانسی؟ کسی چه میداند؟”
در همان هنگام، ماموران حکومتی به روستا آمدند.
آنها برای ارتش به سربازهای جوان احتیاج داشتند.
از این رو هرچه جوان در روستا بود را برای سربازی با خود بردند،
اما وقتی دیدند که پسر پیرمرد پایش شکسته است و نمیتواند
راه برود، از بردن او منصرف شدند/
“خوش شانسی؟ بد شانسی؟ چـــه میداند؟
هر حادثهای که در زندگی ما روی میدهد، دو روی دارد.
یک روی خوب و یک روی بد.
هیچ اتفاقی خوب مطلق و یا بد مطلق نیست.
بهتر است همیشه این دو را در کنار هم ببینیم.
زندگی سرشار از حوادث است…
الف) نارسانویسی:
۱) نارسانویسی به وضعیتی اطلاق می شود که دانش آموزان قواعد نگارشی در هنگام نوشتن رعایت نمی کنند، تمام کلمه یا بخشی از حروف آن را نمی تواند هم اندازه و هم شکل طبق قواعد نگارشی بنویسد، همچنین نارسایی آموزش در مورد استثناها و قواعد نگارشی جزو این دسته از مشکلات است.
مثل نوشتن کلمه ی بندگی به صورت بنده گی یا نوشتن کلمه ی خواهر به صورت خاهر و... در این نوع اختلال دانش آموز کلمه را از نظر نقطه، دندانه، شکل درست حرف و... کاملاً درست می نویسد تنها مشکل این است که دانش آموز معیار درست نویسی کلمه و حروف آن را رعایت نمی کند.
۲) دانش آموز مهارت هایی نظیر چرخش دست در نوشتن، گرفتن صحیح مداد را به خوبی یاد نگرفته است.
۳) عدم حرکت مناسب انگشتان
۴) ناهماهنگی چشم و حرکت دست
۵) وضعیت قرار گرفتن نامناسب دفتر و مداد به هنگام نوشتن
۶) نارسایی آموزش معلم در تمرین نوشتاری حروف
۷) عدم هماهنگی حواس دیداری، شنیداری و حرکتی
۸) خطا در ادراک دیداری حروف و کلمات
۹) فاصله ی نامناسب چشم به هنگام نوشتن
۱۰) عدم توانایی کنترل دست در هنگام نوشتن
۱۱) عدم هماهنگی کلی بدن
۱۲) تأخیر در تکلم فرد
۱۳) پرتحرکی و بی قراری در هنگام نوشتن
۱۴) میز و صندلی های نامناسب
ب) ضعف در حافظه ی دیداری:
عمده ترین مشکل املایی دانش آموزان ناتوانی در جایگزینی درست این حروف می باشد، علت عمده این نوع غلط های املایی ضعف حافظه ی دیداری است، یعنی دانش آموز در هنگام نوشتن املا قادر نیست تصویر درست کلمه را در ذهن خود یادآوری کند لذا در بازشناسی حروف همصدا دارای مشکل هستند.
دخترهای گلم
من مطمئنماً که همه ی شما در امتحانات مستمر همچون ستاره ای می درخشید
امید مهرآفرین به همچون شماهاست...
دو
فنجان داریم که یکی شیر و دیگری محتوی قهوه
است فنجان قهوه دو برابر فنجان شیر گنجایش دارد . یک قاشق از شیر را
برداشته و در فنجان قهوه می ریزیم .سپس از قهوه ی مخلوط شده با شیر یک قاشق
به ظرف شیر بازمی گردانیم.
فکر می کنید قهوه ی
داخل شیر بیشتر است یا شیر داخل قهوه ؟
در زندگی انسان سه راه دارد:
راه اول از اندیشه میگذرد،این والاترین راه است.
راه دوم از تقلید میگذرد، این آسانترین راه است.
و راه سوم از تجربه میگذرد، این تلخترین راه است.
کنفسیوس
پاسخ : این مسئله با یک استدلال منطقی ساده حل می شود .مجموع مقادیر قهوه و شیر در فنجان شیر برابر مقدار اولیه ی شیر است .پس مقدار قهوه ای که وارد فنجان شیر شده برابر مقدار شیری است که از فنجان کم شده است که این مقدار شیر در فنجان قهوه موجود است . پس مقدار شیر داخل قهوه برابر مقدار قهوه ی داخل شیر است.
گـل قشنـگ من
تا سه شنبه فرصت داری که به معماها جواب بدی
خوب فکــر کن ....
جواب درست به معماها = کارت امتیاز
1- رنگ سفید صخره ها آید میان سفره ها هرکس نداند نام او مزه ندارد کام او.
2- آن چیست که من می روم و او می ماند؟
3- آن چیست که اگر به زمین بیفتد نمی شکند،در آب هم تر نمی شود؟
4- موجود سرد و بی جان. گیرد ولی دوصد جان. دهان تنگ و تاریک. گردن دراز و باریک.
5- آن چیست که سرش را ببری زنده میشود؟
یه روز 4 تا حیوون تصمیم گرفتن از یه درخت نارگیل برن بالا 1 میمون 1 زرافه و 1 سنجاب تصمیم گرفتند که مسابقه بدهند که کدام یک برای چیدن یک موز از درخت سریع تر بالا می رود. فکر میکنی کدام یک برنده می شود؟
1 شیر
بگذار هر روز برایت رویایی باشد در دست
نه دور دست...
عشقی باشد در دل
نه در سر...
و دلیلی باشد برای
زندگی
نه روزمرگی...